Möte om vänsterpartiets kongress 16 januari.

VÄNSTERPARTIET håller sin kongress 10-12 januari i Stockholm. Kongressen är partiets högsta beslutande organ, och där ska mängder av motioner behandlas och många viktiga frågor avgöras. Val ska hållas till viktiga funktioner i partiet, och valsedeln till Europaparlamentsvalet ska fastställas.

EN VÄLFÄRD ATT LITA PÅ är temat, och det är givet att kongressen ska fungera som ett avstamp för årets valrörelse.

image

Två av deltagarna i kongressen kommer till vårt möte för att berätta om de intressanta diskussionerna, om valen och om sina personliga intryck från de tre förhandlingsdagarna. Vi hälsar välkomna till Backaborna ADRIANA AIRES  och  MIKAEL WALLGREN
Som ger oss rapporter om Vänsterpartiets kongress  2014.

Plats: Backa Kulturhus Tid: 19:00 /Bengt Bivall