En heldag i skolbänken.

Inför valen 2014 har vänsterpartiet anordnat valskola runt olika teman.

föreläsae
Syftet har varit att göra medlemmarna beredda att möta väljarna.

I lördags  var det  återigen dags att samlas för att under en heldag vässa argumenten inför valrörelsen.

Det blev en intressant och lärorik dag tillsammans med Clara Lindblom, bostadspolitiker från Stockholm. Mycket information och möjlighet till diskussion i grupp.

Vi från Backa V bildade en grupp med övriga från Hisingen.  Frågor som togs upp var bl a skolan, bostäderna och miljön.

Valkampanjens paroll är  -”Inte till salu”.

Vare sig välfärden, rätten till arbete eller jämställdheten är till salu!

Detsamma gäller vår livsmiljö och vår omtanke och tolerans!

Vänsterpartiet är den enda garanten för en regering utan borgerliga samarbetspartners. Vi är inte till salu!

Läs mer om vänsterpartiets EU-kampanj

1. Vänsterpartiets valkampanj i EU-valet(DN)
  2. Vänsterpartiets Europa är inte till salu! (V)

Foto: Annarkia