Äntligen är valrörelsen här

Då är det dags för oss att rulla upp ärmarna och börja jobba igen efter en lång och skön sommar. Helt syssellösa har vi inte varit – vi har dels varit med och stött distriktets sommarkampanj för gratis simskola för alla barn. Kampanjandet skedde främst ute vid stadens största bad, bland annat här ute vid Sillvik, men även nere vid Näset.

Palestinademonstrationer och flygbladsutdelningar:

Vi är många som reagerat med avsky denna sommaren över Israels övergrepp mot Gazas befolkning. Vänsterpartiet var medarrangörer vid de demonstrationer och manifestationer som hölls i sommar. Huvudarrangör var Palestinska huset. Vänsterpartiet Backa delade flygblad inför dessa arrangemang dels på Selma Lagerlöfs Torg, men även vid Backa Kyrkogata och vid Backaplan.

Vårt lokala valmaterial är klart!

Vårt lokala valmaterial

Våra två flyers – ett om vår gamla käpphäst om spårvagn till Backa, samt om trängselskatt och de undantag vi kommer få här i Backa framöver. Den andra handlar om att vi nu bidragit till att det kommer byggas hyresrätter i Kärra, vilket i dagsläget saknas.

Vår valfolder

Vår lokala valfolder som vi kommer att dela ut bland annat i Backa Röd. Handlar om att varje krona ska gå till välfärden – Vänsterpartiet är inte till salu!

Välkomna till vår valstuga på Backaplan:

Vår valstuga på Backaplan kommer från och med i morgon måndag 18/8 ha följande öppettider:

Må-fre: 12-18, Lör: 11-17 och Sön: 11-16

VÄLKOMNA!

• Bitly6hvadgora fyll i vr snabba enkt!
    3 veckor ago by Vansternibacka Bit.ly/6hvadgora fyll i vår snabba enkät!
  • Idag hade vi ett jttebra mte om den sjuka sjukvrdenhellip
    14 timmar ago by Vansternibacka Idag hade vi ett jättebra möte om den sjuka sjukvården med Monika Djurner och Valeria Castro.
  • Idag r det medlemsmte med kongressombudsval Distriktsordfrande Adriana r freslagen
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag är det medlemsmöte med kongressombudsval. Distriktsordförande Adriana är föreslagen.
  • Idag delar vi ut flygblad p Tuve torg
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag delar vi ut flygblad på Tuve torg
  • Partifreningens ordfrande Mikael lyssnar p fredrag om konflikten i hamnenhellip
    2 veckor ago by Vansternibacka Partiföreningens ordförande Mikael lyssnar på föredrag om konflikten i hamnen på fackligpolitisk heldag.