Äntligen är valrörelsen här

Då är det dags för oss att rulla upp ärmarna och börja jobba igen efter en lång och skön sommar. Helt syssellösa har vi inte varit – vi har dels varit med och stött distriktets sommarkampanj för gratis simskola för alla barn. Kampanjandet skedde främst ute vid stadens största bad, bland annat här ute vid Sillvik, men även nere vid Näset.

Palestinademonstrationer och flygbladsutdelningar:

Vi är många som reagerat med avsky denna sommaren över Israels övergrepp mot Gazas befolkning. Vänsterpartiet var medarrangörer vid de demonstrationer och manifestationer som hölls i sommar. Huvudarrangör var Palestinska huset. Vänsterpartiet Backa delade flygblad inför dessa arrangemang dels på Selma Lagerlöfs Torg, men även vid Backa Kyrkogata och vid Backaplan.

Vårt lokala valmaterial är klart!

Vårt lokala valmaterial

Våra två flyers – ett om vår gamla käpphäst om spårvagn till Backa, samt om trängselskatt och de undantag vi kommer få här i Backa framöver. Den andra handlar om att vi nu bidragit till att det kommer byggas hyresrätter i Kärra, vilket i dagsläget saknas.

Vår valfolder

Vår lokala valfolder som vi kommer att dela ut bland annat i Backa Röd. Handlar om att varje krona ska gå till välfärden – Vänsterpartiet är inte till salu!

Välkomna till vår valstuga på Backaplan:

Vår valstuga på Backaplan kommer från och med i morgon måndag 18/8 ha följande öppettider:

Må-fre: 12-18, Lör: 11-17 och Sön: 11-16

VÄLKOMNA!

• Vi hller igng ven p sommaren
    1 månad ago by Vansternibacka Vi håller igång även på sommaren.
  • Jonas Sjstedt hller tal i Almedalen Se talet p Svthellip
    2 månader ago by Vansternibacka Jonas Sjöstedt håller tal i Almedalen. Se talet på Svt eller partiets fb.
  • 2 dagar ago by Vansternibacka
  • Givetvis finns vi i freningen p stdmanifestationen fr hamnarbetarna
    2 månader ago by Vansternibacka Givetvis finns vi i föreningen på stödmanifestationen för hamnarbetarna.
  • Tuija r en av deltagarna p sommar med vnstern Ikvllhellip
    2 månader ago by Vansternibacka Tuija är en av deltagarna på sommar med vänstern. Ikväll föreläsning om staten. "Jag lär mig jättemycket" säger Tuija. "Vilma är väldigt pedagogisk"