Vänstersväng – Nationell Valupptakt i Göteborg

Det blev en rejäl fest vid “plaskis” på Mariaplan i Majorna när Vänsterpartiet hade valupptakt idag. Vi var över 1 000 personer samlade och stämningen var hög. Vi fick höra tal från Jonas Sjöstedt (partiordförande), Ulla Andersson (ekonomisk talesperson), Rossana Dinamarca (utbildningspolitiska och feministisk talesperson), Maj Karlsson (riksdagskandidat) och Hans Linde (utrikespolitiska talesperson).  (Klicka på namnen för att se respektive tal på Vänsterpartiets kanal på YouTube.)

Förutom att vi delade vårt material, pratade med folk och värvade nya medlemmar, fick barnen göra sina egna pins och fick sina ansikten målade som olika figurer och djur. Flera band uppträdde på scen, Femtastic Sound, Mohammed Ali, Kajsa Grytt och Vanessa Liftig, och  Jenny Wrangborg läste sina dikter. Många kom till vårt informations-tält för att skriva under på namninsamlingen till stöd för de hungerstrejkande palestinierna som hotas med avvisning.

Nu är det ingen tvekan om att valrörelsen är igång!

IMG_9913 IMG_9916

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

• Bitly6hvadgora fyll i vr snabba enkt!
    3 veckor ago by Vansternibacka Bit.ly/6hvadgora fyll i vår snabba enkät!
  • Idag delar vi ut flygblad p Tuve torg
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag delar vi ut flygblad på Tuve torg
  • Idag hade vi ett jttebra mte om den sjuka sjukvrdenhellip
    14 timmar ago by Vansternibacka Idag hade vi ett jättebra möte om den sjuka sjukvården med Monika Djurner och Valeria Castro.
  • Partifreningens ordfrande Mikael lyssnar p fredrag om konflikten i hamnenhellip
    2 veckor ago by Vansternibacka Partiföreningens ordförande Mikael lyssnar på föredrag om konflikten i hamnen på fackligpolitisk heldag.
  • Idag r det medlemsmte med kongressombudsval Distriktsordfrande Adriana r freslagen
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag är det medlemsmöte med kongressombudsval. Distriktsordförande Adriana är föreslagen.