Vänstersväng – Nationell Valupptakt i Göteborg

Det blev en rejäl fest vid ”plaskis” på Mariaplan i Majorna när Vänsterpartiet hade valupptakt idag. Vi var över 1 000 personer samlade och stämningen var hög. Vi fick höra tal från Jonas Sjöstedt (partiordförande), Ulla Andersson (ekonomisk talesperson), Rossana Dinamarca (utbildningspolitiska och feministisk talesperson), Maj Karlsson (riksdagskandidat) och Hans Linde (utrikespolitiska talesperson).  (Klicka på namnen för att se respektive tal på Vänsterpartiets kanal på YouTube.)

Förutom att vi delade vårt material, pratade med folk och värvade nya medlemmar, fick barnen göra sina egna pins och fick sina ansikten målade som olika figurer och djur. Flera band uppträdde på scen, Femtastic Sound, Mohammed Ali, Kajsa Grytt och Vanessa Liftig, och  Jenny Wrangborg läste sina dikter. Många kom till vårt informations-tält för att skriva under på namninsamlingen till stöd för de hungerstrejkande palestinierna som hotas med avvisning.

Nu är det ingen tvekan om att valrörelsen är igång!

IMG_9913 IMG_9916

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

• 1 månad ago by Vansternibacka
  • Vnsterpartiet Biskopsgrden Torslanda har ett seminarium om sex timmars arbetsdaghellip
    1 vecka ago by Vansternibacka Vänsterpartiet Biskopsgården Torslanda har ett seminarium om sex timmars arbetsdag med bland annat Ana Rubin. Bra initiativ.
  • Givetvis finns p manifestationen mot nazism p Jrntorget Nu talarhellip
    1 vecka ago by Vansternibacka Givetvis finns på manifestationen mot nazism på Järntorget. Nu talar Ung Vänster.
  • Kampanjkickoff med distriktet Vi lgger upp planer for vren
    6 dagar ago by Vansternibacka Kampanjkickoff med distriktet. Vi lägger upp planer for våren.
  • Trffa Hans Linde 4 januari
    4 veckor ago by Vansternibacka Träffa Hans Linde 4 januari.