Vänstersväng – Nationell Valupptakt i Göteborg

Det blev en rejäl fest vid ”plaskis” på Mariaplan i Majorna när Vänsterpartiet hade valupptakt idag. Vi var över 1 000 personer samlade och stämningen var hög. Vi fick höra tal från Jonas Sjöstedt (partiordförande), Ulla Andersson (ekonomisk talesperson), Rossana Dinamarca (utbildningspolitiska och feministisk talesperson), Maj Karlsson (riksdagskandidat) och Hans Linde (utrikespolitiska talesperson).  (Klicka på namnen för att se respektive tal på Vänsterpartiets kanal på YouTube.)

Förutom att vi delade vårt material, pratade med folk och värvade nya medlemmar, fick barnen göra sina egna pins och fick sina ansikten målade som olika figurer och djur. Flera band uppträdde på scen, Femtastic Sound, Mohammed Ali, Kajsa Grytt och Vanessa Liftig, och  Jenny Wrangborg läste sina dikter. Många kom till vårt informations-tält för att skriva under på namninsamlingen till stöd för de hungerstrejkande palestinierna som hotas med avvisning.

Nu är det ingen tvekan om att valrörelsen är igång!

IMG_9913 IMG_9916

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

• Frsta delen av Rda Trdenmarschen avklarad
    3 veckor ago by Vansternibacka Första delen av Röda Tråden-marschen avklarad.
  • Givetvis r vi p plats vid manifestationen fr amnesti frhellip
    3 veckor ago by Vansternibacka Givetvis är vi på plats vid manifestationen för amnesti för ensamkommande flyktingbarn.
  • Kampanjkickoff med distriktet Vi lgger upp planer for vren
    2 månader ago by Vansternibacka Kampanjkickoff med distriktet. Vi lägger upp planer for våren.
  • Idag fyller Vnsterpartiet Gteborg hundra r Vi firar med trta
    4 dagar ago by Vansternibacka Idag fyller Vänsterpartiet Göteborg hundra år. Vi firar med tårta.
  • Mikael Wallgren r omvald som ordfrande fr Vnsterpartiet i Backa
    4 veckor ago by Vansternibacka Mikael Wallgren är omvald som ordförande för Vänsterpartiet i Backa.