Kampen fortsätter efter den 14 september!

Vänsterpartiet är inte bara en stark valkamporganisation (bästa spurtparti enligt forskarna) – ej heller bara ett parlamentariskt parti. Vi vill ha ett helt annat samhälle. Ett samhälle som inte splittras i över och underordning utifrån klass, kön eller etnisk bakgrund. Därför lägger vi stor kraft på att synas mellan valen. Som vänsterpartister är vi aktiva i miljöorganisationer, hyresgästföreningar, fackföreningar och mycket annat för att få ett samhälle där vi tillsammans organiserar oss i vardagen för att stärka vanligt folks ställning. Utöver det så bedriver vi även partiverksamhet, både studier och utåtriktad verksamhet. Redan lördagen efter valet, den 20 september kan du träffa oss på Brunnsbo-dagen!

Vi behöver dig i detta arbete  – passa på att bli en av alla som går med i Vänsterpartiet nu under valrörelsen! Under hösten ges du goda möjligheter att få del av vad vi tycker och gör. Vi anordnar nämligen en…

Vänsterpartister gillar att diskutera

Studiecirkel – vad är Vänsterpartiet för något?

Vi planerar sex träffar under hösten och en träff i januari för dig som vill veta mer om Vänsterpartiet – eller bara träffa likasinnade och diskutera ideologiska frågor. Du kan komma på alla eller bara på de ämnen du är intresserad av!

Arrangemanget är ett samarrangemang mellan Vänsterpartiets föreningar på Hisingen: Vänsterpartiet i Backa, Vänsterpartiet Lundby och Vänsterpartiet Biskopsgården – Torslanda. Detta garanterar en god uppslutning av engagerade kamrater från hela vår vackra ö! Den riktar sig både till dig som nyss gått med, du äldre medlem som vill få en nystart och till dig som bara är nyfiken! Föreläsarna är preliminära – men datumen är spikade!

Plats: Stadsdelshuset Lundby, vid Hisingens Bibliotek. Hpl Wieselgrensplatsen.
När: 19-21. Veckodag varierar, se respektive träff.

Träff 1: Måndag 6 oktober:
Historia/organisation: Inledare: ELIN ENGSTRÖM, distriktsordförande Vänsterpartiet Göteborg och medlem i Vänsterpartiet Majorna.

Träff 2: onsdag 22 oktober:
Välfärd och vinst: Inledare: EVA OLOFSSON, fd riksdagsledamot (socialutskottet) och regionpolitiker. Medlem i Vänsterpartiet Majorna.

Träff 3: Måndag 3 november:
Ekonomi/arbete: Inledare: AMANDA KAPPELMARK, distriktsstyrelsen och medlem i Vänsterpartiet Frölunda.

Träff 4: Tisdag 19 november:
Klimat och miljö: Inledare: JÖRAN FAGERLUND, ordförande Miljönämnden och medlem i Vänsterpartiet Angered.

Träff 5: Onsdag 3 december:
Feminism: Inledare: ANJELICA HAMMERSJÖ, ledamot i utbildningsnämnden och medlem i Vänsterpartiet Centrum.
(OBS – anmäl dig gärna till denna i förväg då vi kommer skicka ut material att läsa inför träffen)

Träff 6: Måndag 15 december:
Internationellt: Inledare: HANS LINDE, utrikespolitisk talesperson, riksdagsledamot och medlem i Vänsterpartiet Majorna.

Träff 7: Måndag 12 januari 2015:
Bostad: Inledare: Oklart.

Så – detta låter väl helmysigt? Kom och dyk upp – anmälan krävs inte, men för att planera fika och visst material så får du gärna anmäla dig till:

[email protected] (Vänsterpartiet i Backa)

Upplägget varierar, till vissa av träffarna kan det förekomma texter att förbereda sig med, men inte något tvång.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

• Vnsterpartiet Biskopsgrden Torslanda har ett seminarium om sex timmars arbetsdaghellip
    1 vecka ago by Vansternibacka Vänsterpartiet Biskopsgården Torslanda har ett seminarium om sex timmars arbetsdag med bland annat Ana Rubin. Bra initiativ.
  • Kampanjkickoff med distriktet Vi lgger upp planer for vren
    6 dagar ago by Vansternibacka Kampanjkickoff med distriktet. Vi lägger upp planer for våren.
  • Givetvis finns p manifestationen mot nazism p Jrntorget Nu talarhellip
    1 vecka ago by Vansternibacka Givetvis finns på manifestationen mot nazism på Järntorget. Nu talar Ung Vänster.
  • Trffa Hans Linde 4 januari
    4 veckor ago by Vansternibacka Träffa Hans Linde 4 januari.
  • 1 månad ago by Vansternibacka