Kom med i valrörelsen 2015!

blimedlem

Sverige har ett nytt politiskt läge och ett nytt val till riksdagen kommer att hållas den 22 mars 2015. Nu kavlar vi upp ärmarna och drar igång ännu en valrörlse. Tillsammans kan vi göra skillnad.

Är du hurtig kan du hjälpa till med att springa i trappor, dela flygblad och sätta upp valplakat. Är du bra på att prata med människor eller på att tala inför folk behövs du i våra torgmöten och medlemsträffar för att peppa varandra. Du kanske gillar att fota, filma eller är bra på att skriva, vi behöver folk som kan dokumentera och skriva debattartiklar. Du kanske gillar mer att vara inomhus, gillar datorer, bildredigering eller är bevandrad i sociala medier, vi behöver människor som skapar material och sprider vår information. Du kanske pratar flera språk, är grym på att organisera eller har en bil för att transportera material, eller kan tänka dig att komma med kaffe och fika till någon träff. Alla insatser, stora som små, är väldigt viktiga i en valrörelse.

Vill du vara med? Det finns saker att göra för alla:

• Bli medlem!
  • Donera pengar till valfonden
  • Kolla in vår kalender och hjälp till eller ta del i någon av våra aktiviteter
  • Har du Facebook? Gå med i vår interna Facebook grupp och hjälp till att organisera
  • Vi finns även på Twitter, Facebook och Instagram, följ oss och hjälp oss med att dela, retweeta och gilla våra inlägg så når informationen ut till många fler
  • Idag firar vi Kobanedagen
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag firar vi Kobanedagen
  • Idag har flera medlemmar varit p kongresskonferens med distriktet
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag har flera medlemmar varit på kongresskonferens med distriktet.
  • Vi delade ut lite flygblad i Krra vrturnu vgbgftw
    7 dagar ago by Vansternibacka Vi delade ut lite flygblad i Kärra.  #v årturnu  #vgbgftw
  • Ali Esbati riksdagsledamot och arbetsmarknadspolitisk talesperson pratar om EU frhellip
    1 dag ago by Vansternibacka Ali Esbati, riksdagsledamot och arbetsmarknadspolitisk talesperson, pratar om EU för ungefär 40 personer en fredagkväll.
  • Malin Bjrk EUparlamentariker r ocks med
    1 dag ago by Vansternibacka Malin Björk, EU-parlamentariker, är också med.