Kom med i valrörelsen 2015!

blimedlem

Sverige har ett nytt politiskt läge och ett nytt val till riksdagen kommer att hållas den 22 mars 2015. Nu kavlar vi upp ärmarna och drar igång ännu en valrörlse. Tillsammans kan vi göra skillnad.

Är du hurtig kan du hjälpa till med att springa i trappor, dela flygblad och sätta upp valplakat. Är du bra på att prata med människor eller på att tala inför folk behövs du i våra torgmöten och medlemsträffar för att peppa varandra. Du kanske gillar att fota, filma eller är bra på att skriva, vi behöver folk som kan dokumentera och skriva debattartiklar. Du kanske gillar mer att vara inomhus, gillar datorer, bildredigering eller är bevandrad i sociala medier, vi behöver människor som skapar material och sprider vår information. Du kanske pratar flera språk, är grym på att organisera eller har en bil för att transportera material, eller kan tänka dig att komma med kaffe och fika till någon träff. Alla insatser, stora som små, är väldigt viktiga i en valrörelse.

Vill du vara med? Det finns saker att göra för alla:

• Bli medlem!
  • Donera pengar till valfonden
  • Kolla in vår kalender och hjälp till eller ta del i någon av våra aktiviteter
  • Har du Facebook? Gå med i vår interna Facebook grupp och hjälp till att organisera
  • Vi finns även på Twitter, Facebook och Instagram, följ oss och hjälp oss med att dela, retweeta och gilla våra inlägg så når informationen ut till många fler
  • 2 dagar ago by Vansternibacka
  • Jonas Sjstedt hller tal i Almedalen Se talet p Svthellip
    2 månader ago by Vansternibacka Jonas Sjöstedt håller tal i Almedalen. Se talet på Svt eller partiets fb.
  • Tuija r en av deltagarna p sommar med vnstern Ikvllhellip
    2 månader ago by Vansternibacka Tuija är en av deltagarna på sommar med vänstern. Ikväll föreläsning om staten. "Jag lär mig jättemycket" säger Tuija. "Vilma är väldigt pedagogisk"
  • Givetvis finns vi i freningen p stdmanifestationen fr hamnarbetarna
    2 månader ago by Vansternibacka Givetvis finns vi i föreningen på stödmanifestationen för hamnarbetarna.
  • Vi hller igng ven p sommaren
    1 månad ago by Vansternibacka Vi håller igång även på sommaren.