Vår verksamhet under våren 2015

Det blir inte ett extraval i mars, men det politiska arbetet fortsätter med en fullspäckad vår.

deladTid1

Under våren fortsätter vi med kampanjen Delad Arbetstid – Bättre Liv. Vi kommer att vara ute och dela flygblad och bland annat prata om försöket om 6-timmars arbetsdag som startar på Svartedalens äldreboende den 1a februari. Vill du veta mer om kampanjen och vad Vänsterpartiet vill göra för att förbättra människors arbetsvillkor gå in på vår kampanjsida. Kika även på vår kalender för att se var och när vi är ute och pratar om kampanjen. #DeladTid

I mars håller Vänsterpartiet Göteborg distriktsårskonferens (14-15 mars) och i Backa har vi vårt årsmöte (22 mars). Vid dessa tillfällen väljer vi bla. styrelser och verksamhetsplaner för det kommande året. Vill du vara med och påverka? Kom på våra medlemsmöten och hjälp oss välja ombud till distriktårskonferensen samt styrelse och andra funktioner till vår förening i Backa. Alla dessa träffar hittar du i vår kalender.

Det finns fortfarande en chans att delta i vår studiecirkel för nya medlemmar. Den 26e januari kommer Hans Linde, riksdagsledamot och utrikespolitisk talesperson och pratar om internationell politik. Anmäl dig till träffen via vår Facebook event eller [email protected]

• 5 timmar ago by Vansternibacka
  • Idag har vi delat ut flygblad vid backa kyrkogata
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag har vi delat ut flygblad vid backa kyrkogata.
  • Hkan frn inkp och upphandlingsnmnden berttar om hur upphandlingsarbetet ihellip
    4 veckor ago by Vansternibacka Håkan från inköp- och upphandlingsnämnden berättar om hur upphandlingsarbetet i kommunen fungerar.
  • Idag har vi konferens fr att uppmrksamma vrt hundrarsjubileum
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag har vi konferens för att uppmärksamma vårt hundraårsjubileum.
  • Fira frsta maj med oss!
    4 dagar ago by Vansternibacka Fira första maj med oss!