Vår verksamhet under våren 2015

Det blir inte ett extraval i mars, men det politiska arbetet fortsätter med en fullspäckad vår.

deladTid1

Under våren fortsätter vi med kampanjen Delad Arbetstid – Bättre Liv. Vi kommer att vara ute och dela flygblad och bland annat prata om försöket om 6-timmars arbetsdag som startar på Svartedalens äldreboende den 1a februari. Vill du veta mer om kampanjen och vad Vänsterpartiet vill göra för att förbättra människors arbetsvillkor gå in på vår kampanjsida. Kika även på vår kalender för att se var och när vi är ute och pratar om kampanjen. #DeladTid

I mars håller Vänsterpartiet Göteborg distriktsårskonferens (14-15 mars) och i Backa har vi vårt årsmöte (22 mars). Vid dessa tillfällen väljer vi bla. styrelser och verksamhetsplaner för det kommande året. Vill du vara med och påverka? Kom på våra medlemsmöten och hjälp oss välja ombud till distriktårskonferensen samt styrelse och andra funktioner till vår förening i Backa. Alla dessa träffar hittar du i vår kalender.

Det finns fortfarande en chans att delta i vår studiecirkel för nya medlemmar. Den 26e januari kommer Hans Linde, riksdagsledamot och utrikespolitisk talesperson och pratar om internationell politik. Anmäl dig till träffen via vår Facebook event eller till [email protected]

• Vi hller igng ven p sommaren
    2 månader ago by Vansternibacka Vi håller igång även på sommaren.
  • Jonas Sjstedt hller tal i Almedalen Se talet p Svthellip
    3 månader ago by Vansternibacka Jonas Sjöstedt håller tal i Almedalen. Se talet på Svt eller partiets fb.
  • Vrt temamte om skillnaderna mellan vs och fis feminism rhellip
    4 veckor ago by Vansternibacka Vårt temamöte om skillnaderna mellan v:s och fi:s feminism är igång.
  • Dags att dra igng en ny kampanj Du mter osshellip
    3 veckor ago by Vansternibacka Dags att dra igång en ny kampanj. Du möter oss i ditt bostadsområde under hösten.
  • 1 månad ago by Vansternibacka