Vår verksamhet under våren 2015

Det blir inte ett extraval i mars, men det politiska arbetet fortsätter med en fullspäckad vår.

deladTid1

Under våren fortsätter vi med kampanjen Delad Arbetstid – Bättre Liv. Vi kommer att vara ute och dela flygblad och bland annat prata om försöket om 6-timmars arbetsdag som startar på Svartedalens äldreboende den 1a februari. Vill du veta mer om kampanjen och vad Vänsterpartiet vill göra för att förbättra människors arbetsvillkor gå in på vår kampanjsida. Kika även på vår kalender för att se var och när vi är ute och pratar om kampanjen. #DeladTid

I mars håller Vänsterpartiet Göteborg distriktsårskonferens (14-15 mars) och i Backa har vi vårt årsmöte (22 mars). Vid dessa tillfällen väljer vi bla. styrelser och verksamhetsplaner för det kommande året. Vill du vara med och påverka? Kom på våra medlemsmöten och hjälp oss välja ombud till distriktårskonferensen samt styrelse och andra funktioner till vår förening i Backa. Alla dessa träffar hittar du i vår kalender.

Det finns fortfarande en chans att delta i vår studiecirkel för nya medlemmar. Den 26e januari kommer Hans Linde, riksdagsledamot och utrikespolitisk talesperson och pratar om internationell politik. Anmäl dig till träffen via vår Facebook event eller till [email protected]

• Idag hade vi ett jttebra mte om den sjuka sjukvrden
    1 månad ago by Vansternibacka Idag hade vi ett jättebra möte om den sjuka sjukvården med Monika Djurner och Valeria Castro.
  • Partifreningens ordfrande Mikael lyssnar p fredrag om konflikten i hamnen
    2 månader ago by Vansternibacka Partiföreningens ordförande Mikael lyssnar på föredrag om konflikten i hamnen på fackligpolitisk heldag.
  • Bitly6hvadgora fyll i vr snabba enkt!
    2 månader ago by Vansternibacka Bit.ly/6hvadgora fyll i vår snabba enkät!
  • 4 veckor ago by Vansternibacka
  • Idag delar vi ut flygblad p Tuve torg