Göteborgs distriktsårskonferens 2015 gick av stapeln i helgen.

IMG_0404
Vänsterpartiet Göteborgs distriktårskonferens gick av stapeln i helgen på Blå Stället i Angered Centrum. Ombud från alla 10 partiföreningar i distriktet samlades för att avsluta det föregående verksamhetsåret och planera det nya. Verksamhetsberättelser presenterades, en verksamhetsplan för det kommande året antogs, en rad olika rapporter presenterades och olika hälsningsanföranden hölls. Under lördagen avhandlades en rad allmänna motioner, förutom de motioner som handlade om verksamhetsplanen. På söndagen förutom val av ny distriktsstyrelse, valberedning, revisorer och ledamöter till representantskapet, omvaldes även den sittande distriktsordföranden, Elin Engström.

IMG_0429

Vänsterpartiet i Backa var representerad på årskonferensen i form av 6 ombud och en distriktstyrelseledamot. Från vänster till höger i bild: Marcelo Erhamre (ombud), Adriana Aires (distriktstyrelsen), Jesper Berglund (ombud), Bengt Bivall (ombud), Mikael Wallgren (ombud/distriktets valberedning), Kerstin Hultman (ombud) och Elin Svenhede (ombud). Under årskonferensen valdes både Mikael Wallgren om till distriktets valberedning och Adriana Aires till distriktstyrelsen.

Årskonferensen fick dessutom ta del av ett fantastiskt kulturinslag i form av dans av den palestinska folkdansgruppen Al Salam.

Fler foton från årskonferensen:

IMG_0346 IMG_0350 IMG_0352 IMG_0362 IMG_0369 IMG_0385 IMG_0388 IMG_0390 IMG_0391 IMG_0392 IMG_0399 IMG_0407 IMG_0409 IMG_0412 IMG_0414 IMG_0416 IMG_0418 IMG_0428 IMG_0439 IMG_0444IMG_0435

Fotograf: Adriana Aires

2 kommentarer till Göteborgs distriktsårskonferens 2015 gick av stapeln i helgen.

• Fina bilder som speglar stämningen på konferensen.

• Jättefina bilder! De blir så småningom en del av vår partiförenings historia. Jag önskar att vi hade varit mycket bättre genom åren till att dokumentera våra möten och aktiviteter.

• Givetvis r vi p plats
    3 veckor ago by Vansternibacka Givetvis är vi på plats
  • P Hisingen flaggar vi regnbgsfrgat Uppochner men likvl Tack tillhellip
    3 veckor ago by Vansternibacka På Hisingen flaggar vi regnbågsfärgat. Uppochner, men likväl. Tack till alla som gjorde den massiva samlingen på Heden möjlig. No Pasaran!
  • P grund av regn gr vi till bl staden ochhellip
    1 vecka ago by Vansternibacka På grund av regn går vi till blå staden och delar flygblad så att den blå staden blir röd.
  • Idag har vi haft medlemsmte Sara och Grith r tvhellip
    2 veckor ago by Vansternibacka Idag har vi haft medlemsmöte. Sara och Grith är två av de som valdes till kongresskonferensombud.
  • Vr partiledare poserar med den spanska republikens fana
    3 veckor ago by Vansternibacka Vår partiledare poserar med den spanska republikens fana.