Partiföreningens årsmöte 2015.

Verksamheten 2014 präglades av två val och en eftervalskampanj.
Sex timmars arbetsdag pågår nu för fullt på Svartedalens äldreboende.

Efter verksamhetsberättelse, val av styrelse var det dags för Daniel Bernmar, kommunalråd (V) att inleda runt temat ”För ett solidariskt Göteborg”.
Det gav upphov till livlig diskussion om hur vi vill påverka för att minska segregationen, råda bot på utanförskapet och skapa förutsättningar för framtidstro för hela Göteborg.

Flera lämnade sina uppdrag efter många år som ledamöter i partiföreningens styrelse.
Det blir en utmaning för den nya styrelsen att fylla deras stolar.

Några av Mikael Wallgrens avslutningsord till Bengt Bivall som lämnade ordförandeposten efter 20 år:

”Det är lätt att när vi pratar om valrörelser och politik historiskt att vi pratar om partiledare, kommunalråd och mediapersonligheter. Vi vet dock att dessa är inte de som bär upp partiet. Partiet bärs upp av oss alla och i synnerhet dom som gör arbetet lokalt ute i partiföreningarna. Människor som Bengt som delat flygblad, gjort utskick och kontaktat de nya medlemmarna. Människor som gjort att vi känt oss välkomna till Vänsterpartiet.”

b

bc

beel guben

Foto: Annarkia

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

• Seminarium om renovrkningar Om du missar det kommer det shellip
    3 veckor ago by Vansternibacka Seminarium om renovräkningar. Om du missar det kommer det så småningom upp på vår youtubekanal.
  • Vi vrmer upp infr frsta maj
    4 veckor ago by Vansternibacka Vi värmer upp inför första maj.
  • Idag har vi delat ut flygblad i ungefr tv timmarhellip
    2 veckor ago by Vansternibacka Idag har vi delat ut flygblad i ungefär två timmar på Brunnsbotorget. Varje dag är en bra dag att dela ut flygblad på.
  • Ett rikt freningsliv ver hela staden r viktigt Hr symboliserathellip
    3 veckor ago by Vansternibacka Ett rikt föreningsliv över hela staden är viktigt. Här symboliserat av Göteborg Marvels som spelar sina hemmamatcher på Backavallen.
  • Om du r medlem s ska du idag ha ftthellip
    3 veckor ago by Vansternibacka Om du är medlem så ska du idag ha fått senaste numret av RÖTT, vår medlemstidning. (Om den inte är försenad i posten.) Har du inte fått den, bli medlem!