Partiföreningens årsmöte 2015.

Verksamheten 2014 präglades av två val och en eftervalskampanj.
Sex timmars arbetsdag pågår nu för fullt på Svartedalens äldreboende.

Efter verksamhetsberättelse, val av styrelse var det dags för Daniel Bernmar, kommunalråd (V) att inleda runt temat ”För ett solidariskt Göteborg”.
Det gav upphov till livlig diskussion om hur vi vill påverka för att minska segregationen, råda bot på utanförskapet och skapa förutsättningar för framtidstro för hela Göteborg.

Flera lämnade sina uppdrag efter många år som ledamöter i partiföreningens styrelse.
Det blir en utmaning för den nya styrelsen att fylla deras stolar.

Några av Mikael Wallgrens avslutningsord till Bengt Bivall som lämnade ordförandeposten efter 20 år:

”Det är lätt att när vi pratar om valrörelser och politik historiskt att vi pratar om partiledare, kommunalråd och mediapersonligheter. Vi vet dock att dessa är inte de som bär upp partiet. Partiet bärs upp av oss alla och i synnerhet dom som gör arbetet lokalt ute i partiföreningarna. Människor som Bengt som delat flygblad, gjort utskick och kontaktat de nya medlemmarna. Människor som gjort att vi känt oss välkomna till Vänsterpartiet.”

b

bc

beel guben

Foto: Annarkia

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

• Vrt temamte om skillnaderna mellan vs och fis feminism rhellip
    4 veckor ago by Vansternibacka Vårt temamöte om skillnaderna mellan v:s och fi:s feminism är igång.
  • Dags att dra igng en ny kampanj Du mter osshellip
    3 veckor ago by Vansternibacka Dags att dra igång en ny kampanj. Du möter oss i ditt bostadsområde under hösten.
  • Jonas Sjstedt hller tal i Almedalen Se talet p Svthellip
    3 månader ago by Vansternibacka Jonas Sjöstedt håller tal i Almedalen. Se talet på Svt eller partiets fb.
  • 1 månad ago by Vansternibacka
  • Vi hller igng ven p sommaren
    2 månader ago by Vansternibacka Vi håller igång även på sommaren.