Första maj i Göteborg, bilder.

Vänsterpartiets demonstrationståg fyllde gatorna i Göteborg från Järntorget till Gustav Adolfs torg. Röda fanor vajade för vinden längs hela Avenyn.

frontn

täten

backa
jz
fröl
bryt
ungvbohus
Ung vänster Göteborgs och Bohuslän.
publbesk
Gustav Adolfs torg.
ork
Göteborgskapellet

adriana

biskops

bengthans

bengt

kerstin

statyn
UV

Malin Andreasson, Ung Vänsters distriktsordförande talade bl a om flyktingsituationen och rasism.

jennyj

Jenny Wrangborg läste dikter.

hansl

Hans Linde, V:s utrikespolitiska talesperson och gruppledare i riksdagen  pekade på att klimatförändringen är ett större hot än Putin.

Han sa  att han var stolt över att ha en utrikesminister som var utan ”olja på kavajslaget” och såg till att Sverige erkände Palestina samtidigt som han uppmanade Margot Wallström att erkänna Västsahara.

Inrikespolitiskt uppehöll sig Hans Linde b l a vid försöket med sex timmars arbetsdag och menade att arbetstidsförkortningen kan bli Sveriges nästa stora välfärdsreform.

Foto: Annarkia aka Christina Vilhelmsson

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

En kommentar till Första maj i Göteborg, bilder.

• Kanonbilder! Så bra att vi får dokumenterat våra Första maj-aktiviteter!