Kampen för människovärdet

Igår så la Vänsterpartiets representanter i SDN Norra Hisingen, tillsammans med mp, ett yrkande om att stadsdelen ska fortsätta ta ansvar för ensamkommande som drabbats av godtycklig åldersuppskrivning. Se vår filmande kommentar här nedan:

Samtidigt måste vi vara tydliga med att grundproblemet ligger på statlig nivå. Det är självklart så att egentligen borde inte vi på lokal nivå tvingas ta ett ansvar som ska ligga på staten, men ibland så kräver situationen att man tar striden på varje nivå, inte bara på den nivå där den ursprungligen hör hemma.

• P grund av regn gr vi till bl staden ochhellip
    1 vecka ago by Vansternibacka På grund av regn går vi till blå staden och delar flygblad så att den blå staden blir röd.
  • Givetvis r vi p plats
    3 veckor ago by Vansternibacka Givetvis är vi på plats
  • Idag har vi haft medlemsmte Sara och Grith r tvhellip
    2 veckor ago by Vansternibacka Idag har vi haft medlemsmöte. Sara och Grith är två av de som valdes till kongresskonferensombud.
  • P Hisingen flaggar vi regnbgsfrgat Uppochner men likvl Tack tillhellip
    3 veckor ago by Vansternibacka På Hisingen flaggar vi regnbågsfärgat. Uppochner, men likväl. Tack till alla som gjorde den massiva samlingen på Heden möjlig. No Pasaran!
  • Vr partiledare poserar med den spanska republikens fana
    3 veckor ago by Vansternibacka Vår partiledare poserar med den spanska republikens fana.