Kampen för människovärdet

Igår så la Vänsterpartiets representanter i SDN Norra Hisingen, tillsammans med mp, ett yrkande om att stadsdelen ska fortsätta ta ansvar för ensamkommande som drabbats av godtycklig åldersuppskrivning. Se vår filmande kommentar här nedan:

Samtidigt måste vi vara tydliga med att grundproblemet ligger på statlig nivå. Det är självklart så att egentligen borde inte vi på lokal nivå tvingas ta ett ansvar som ska ligga på staten, men ibland så kräver situationen att man tar striden på varje nivå, inte bara på den nivå där den ursprungligen hör hemma.

• Idag r det medlemsmte med kongressombudsval Distriktsordfrande Adriana r freslagen
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag är det medlemsmöte med kongressombudsval. Distriktsordförande Adriana är föreslagen.
  • Idag hade vi ett jttebra mte om den sjuka sjukvrdenhellip
    14 timmar ago by Vansternibacka Idag hade vi ett jättebra möte om den sjuka sjukvården med Monika Djurner och Valeria Castro.
  • Partifreningens ordfrande Mikael lyssnar p fredrag om konflikten i hamnenhellip
    2 veckor ago by Vansternibacka Partiföreningens ordförande Mikael lyssnar på föredrag om konflikten i hamnen på fackligpolitisk heldag.
  • Bitly6hvadgora fyll i vr snabba enkt!
    3 veckor ago by Vansternibacka Bit.ly/6hvadgora fyll i vår snabba enkät!
  • Idag delar vi ut flygblad p Tuve torg
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag delar vi ut flygblad på Tuve torg