medlemsmöte

Rapport från medlemsmötet i mars

Vi tänkte försöka att skriva en liten kort rapport från de flesta aktiviteter så det blir lättare för er som ännu inte är medlemmar att se vad vi gör och att det är lätt att komma in i verksamheten. Idag, torsdag kväll, hade vi ett medlemsmöte. Tre saker kan det vara värt att rapportera om. Det första var att vi diskuterade hur vi vill ha våra medlemsmöten i framtiden. Styrelsen hade tagit fram ett förslag som antogs efter diskussion med ett litet tillägg.
Sen fick vi en föredragning av Håkan Eriksson, som sitter i ”Inköp- och upphandlingsnämnden” för Vänsterpartiet som berättade om hur upphandlingsförfarandet i kommunen fungerar och hur vi kan driva politik i det arbetet. Jätteintressant med en bra diskussion med många frågor. Ett sånt där ämne som verkar jättetråkigt men som blir intressant när man får veta mer. Vi diskuterade också aktuell politik med fokus på stadens hantering av alla de som fått sin ålder uppskrivna och vårt arbete för en human integrationspolitik och på hyvlande, läs mer på Slutahyvla.se

Dela den här sidan: