Rapport från ett medlemsmöte

Ikväll hade vi medlemsmöte. Det brukar vi ha ungefär en gång i månaden.

Varje gång så brukar vi ha en inbjuden gäst som berättar kort om någon del av Vänsterpartiets aktivitet i kommunen. Ikväll var det Christian Larsson som är ordförande i Boplats som var på plats och berättade om vår politik kring bostadsköer, krånglande privata hyresvärdar och vår politik på området. En bra och givande diskussion.

Dessutom diskuterade vi aktuella politiska frågor. Vad händer i kommunen, vi fick nyheten häromdagen att Fi hade beslutat sig för att lämna det rödgrönrosa samarbetet. Vad betyder det för oss, och för budgeten. Hur driver vi frågan om kommunalt stöd för de ensamkommande flyktingbarnen som får sin ålder uppskriven? Många och bra diskussioner.

Nästa aktivitet är på fredag när vi delar ut flygblad på Brunnsbotorget från 15.00.

Och som bonus: Vänsterpartiet fyllde hundra år som rikstäckande parti förra helgen. Se Jonas Sjöstedts tal från 100-årskonferensen!

• P Hisingen flaggar vi regnbgsfrgat Uppochner men likvl Tack tillhellip
    3 veckor ago by Vansternibacka På Hisingen flaggar vi regnbågsfärgat. Uppochner, men likväl. Tack till alla som gjorde den massiva samlingen på Heden möjlig. No Pasaran!
  • Givetvis r vi p plats
    3 veckor ago by Vansternibacka Givetvis är vi på plats
  • Idag har vi haft medlemsmte Sara och Grith r tvhellip
    2 veckor ago by Vansternibacka Idag har vi haft medlemsmöte. Sara och Grith är två av de som valdes till kongresskonferensombud.
  • Vr partiledare poserar med den spanska republikens fana
    3 veckor ago by Vansternibacka Vår partiledare poserar med den spanska republikens fana.
  • P grund av regn gr vi till bl staden ochhellip
    1 vecka ago by Vansternibacka På grund av regn går vi till blå staden och delar flygblad så att den blå staden blir röd.