Rapport från ett medlemsmöte

Ikväll hade vi medlemsmöte. Det brukar vi ha ungefär en gång i månaden.

Varje gång så brukar vi ha en inbjuden gäst som berättar kort om någon del av Vänsterpartiets aktivitet i kommunen. Ikväll var det Christian Larsson som är ordförande i Boplats som var på plats och berättade om vår politik kring bostadsköer, krånglande privata hyresvärdar och vår politik på området. En bra och givande diskussion.

Dessutom diskuterade vi aktuella politiska frågor. Vad händer i kommunen, vi fick nyheten häromdagen att Fi hade beslutat sig för att lämna det rödgrönrosa samarbetet. Vad betyder det för oss, och för budgeten. Hur driver vi frågan om kommunalt stöd för de ensamkommande flyktingbarnen som får sin ålder uppskriven? Många och bra diskussioner.

Nästa aktivitet är på fredag när vi delar ut flygblad på Brunnsbotorget från 15.00.

Och som bonus: Vänsterpartiet fyllde hundra år som rikstäckande parti förra helgen. Se Jonas Sjöstedts tal från 100-årskonferensen!

• Idag r det medlemsmte med kongressombudsval Distriktsordfrande Adriana r freslagen
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag är det medlemsmöte med kongressombudsval. Distriktsordförande Adriana är föreslagen.
  • Idag delar vi ut flygblad p Tuve torg
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag delar vi ut flygblad på Tuve torg
  • Partifreningens ordfrande Mikael lyssnar p fredrag om konflikten i hamnenhellip
    2 veckor ago by Vansternibacka Partiföreningens ordförande Mikael lyssnar på föredrag om konflikten i hamnen på fackligpolitisk heldag.
  • Idag hade vi ett jttebra mte om den sjuka sjukvrdenhellip
    14 timmar ago by Vansternibacka Idag hade vi ett jättebra möte om den sjuka sjukvården med Monika Djurner och Valeria Castro.
  • Bitly6hvadgora fyll i vr snabba enkt!
    3 veckor ago by Vansternibacka Bit.ly/6hvadgora fyll i vår snabba enkät!