Aktivitet även på sommaren

Idag hade vi ett medlemsmöte. Inbjuden gäst var Monika Djurner som bland annat är vice ordförande i Göteborg & Co, ett kommunalt bolag som enkelt uttryck sköter om stora event i staden, som Kulturkalaset och den där tävlingen med stora båtar. Vi fick höra om hur Vänsterpartiet arbetar i bolagsstyrelser och hur det är att vara Vänsterpartist och representera staden Göteborg.
Vi diskuterade också byggnation i staden, med fokus på vårt område och den svenska flyktingpolitiken, som vi inte alls är nöjda med. Bland annat diskuterade vi möjligheten av en allmän flyktingamnesti och hur en sådan skulle kunna se ut.

• Bitly6hvadgora fyll i vr snabba enkt!
    3 veckor ago by Vansternibacka Bit.ly/6hvadgora fyll i vår snabba enkät!
  • Partifreningens ordfrande Mikael lyssnar p fredrag om konflikten i hamnenhellip
    2 veckor ago by Vansternibacka Partiföreningens ordförande Mikael lyssnar på föredrag om konflikten i hamnen på fackligpolitisk heldag.
  • Idag r det medlemsmte med kongressombudsval Distriktsordfrande Adriana r freslagen
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag är det medlemsmöte med kongressombudsval. Distriktsordförande Adriana är föreslagen.
  • Idag hade vi ett jttebra mte om den sjuka sjukvrdenhellip
    14 timmar ago by Vansternibacka Idag hade vi ett jättebra möte om den sjuka sjukvården med Monika Djurner och Valeria Castro.
  • Idag delar vi ut flygblad p Tuve torg
    3 veckor ago by Vansternibacka Idag delar vi ut flygblad på Tuve torg