Aktivitet även på sommaren

Idag hade vi ett medlemsmöte. Inbjuden gäst var Monika Djurner som bland annat är vice ordförande i Göteborg & Co, ett kommunalt bolag som enkelt uttryck sköter om stora event i staden, som Kulturkalaset och den där tävlingen med stora båtar. Vi fick höra om hur Vänsterpartiet arbetar i bolagsstyrelser och hur det är att vara Vänsterpartist och representera staden Göteborg.
Vi diskuterade också byggnation i staden, med fokus på vårt område och den svenska flyktingpolitiken, som vi inte alls är nöjda med. Bland annat diskuterade vi möjligheten av en allmän flyktingamnesti och hur en sådan skulle kunna se ut.

• P grund av regn gr vi till bl staden ochhellip
    1 vecka ago by Vansternibacka På grund av regn går vi till blå staden och delar flygblad så att den blå staden blir röd.
  • Idag har vi haft medlemsmte Sara och Grith r tvhellip
    2 veckor ago by Vansternibacka Idag har vi haft medlemsmöte. Sara och Grith är två av de som valdes till kongresskonferensombud.
  • Givetvis r vi p plats
    3 veckor ago by Vansternibacka Givetvis är vi på plats
  • Vr partiledare poserar med den spanska republikens fana
    3 veckor ago by Vansternibacka Vår partiledare poserar med den spanska republikens fana.
  • P Hisingen flaggar vi regnbgsfrgat Uppochner men likvl Tack tillhellip
    3 veckor ago by Vansternibacka På Hisingen flaggar vi regnbågsfärgat. Uppochner, men likväl. Tack till alla som gjorde den massiva samlingen på Heden möjlig. No Pasaran!