Vänstern i SDN norra Hisingen.

Stadsdelsnämnden Norra Hisingen omfattar precis samma område som vår partiförening och är den kommunala enhet som ligger oss närmast. De beslutar bland annat om förskolor, skolor, äldreomsorg samt kultur och fritid i vår del av stan. Därför försöker vi följa arbetet i nämnden så gott vi kan. Själva nämnden består av 11 ledamöter och 11 ersättare. Vänsterpartiet har en ledamot och en ersättare. Tveka inte att kontakta dem med frågor eller synpunkter om den lokala politiken på vår del av ön.

mikael

Mikael Wallgren, förste vice ordf (V)

Ålder: 39 år

Bor: Backa Röd

Arbetar: Växeltelefonist

Kontakt: [email protected]

Sitter i nämndens Utbildningsutskott samt i partiföreningens styrelse.

pil Mikaels hjärtefrågor

Sara Nanah, ersättare (V)

Bor: Biskopsgården

Arbetar: telefonist